Stap 1: Ingangscontrole

Deze stap in het revisieproces is van belang voor de stroomlijning van de rest van het proces. Op dit punt (tijdens de intake) wordt er voor het eerst gekeken naar eventuele gebruikers schade, slijtage en andere problemen. Verder worden op dit punt in het proces bijvoorbeeld slijtagegevoelige onderdelen die (waarschijnlijk) vervangen moeten worden alvast besteld zodat deze later in het revisieproces niet de oplevering ophouden. Belangrijke onderdelen m.b.t. veiligheid worden op dit punt ook besteld.

Stap 2: Demontage & reiniging

Op dit punt wordt de heftruck volledig gedemonteerd en gereinigd. Het is van belang dat er eerst volledige demontage plaatsvindt en deze daarna pas gereinigd worden, de reden hiervoor is dat op deze manier de kwaliteit gewaarborgd wordt. Op dit punt wordt bijvoorbeeld ook de hydraulische olie en andere vloeistoffen geleegd en op een milieuvriendelijke manier worden verwerkt.

Stap 3: Demontage hefmechaniek

Op dit punt in de revisie wordt de hefmechaniek gedemonteerd en nagelopen. Vooral voor bijvoorbeeld een stapelaar is dit essentieel. In bijna elk geval worden op dit punt ook alle bewegende (slijtagegevoelige) onderdelen vervangen. Dit gaat met name om dragende onderdelen, lagers en kettingen.

Stap 4: Schuren, plamuren, lakken

Om ervoor te zorgen dat het resultaat van de revisie zo weinig mogelijk verschilt van een fabrieksnieuw model worden deze “tweedehands” palletwagens volledig afgeschuurd, eventuele deuken en butsen worden dicht geplamuurd en dan worden deze opnieuw afgelakt.

Stap 5: Montage & kwaliteitscontrole

Op dit punt in het proces worden alle onderdelen van de palletwagen weer samengevoegd, er wordt ook extra aandacht besteed aan de montage van alle kritieke onderdelen om de kans op falen te beperken. Na het monteren van alle onderdelen wordt er nog een uitgebreide kwaliteitscontrole uitgevoerd, deze bestaat onder andere uit het controleren van de capaciteit en het startklaar maken van de palletwagen.